Returer & Reklamation

Returer & reklamation

Hur gör jag för att reklamera min växt?

Svar: Vi på Zetas Trädgård har en växtgaranti som innebär att du ska få en frisk och sortäkta planta. Om du anser att du behöver reklamera ditt växtköp, gör så här:

Kontakta kundtjänst, maila info@zetas.se. I mejlet skriver du en kort beskrivning av problemet, bifogar ett antal bilder av plantan samt en bild på ditt kvitto. Alternativt ditt ordernummer om du köpte din växt i vår e-handel.

Observera att du måste kunna uppvisa kvitto/ordernummer vid reklamationer.

Jag vill returnera min vara, hur gör jag?

Välj något av dessa alternativ för returer:

– Besök vår butik i Segeltorp, Blombacken 2, 141 70 Segeltorp (Kungens Kurva)

– Retur via PostNord eller annan gods leverantör.

Om du vill returnera din vara (gäller ej trädgårdsväxter, krukväxter, lök och frö) per post (eller annat sätt) står du som kund för fraktkostnaden. Returen ska ske inom 7 dagar efter du emottagit din försändelse. Kontakta alltid Zetas kundtjänst innan du gör en retur.

Du erhåller ersättning för ditt köp senast 7 dagar efter returnerad produkt ankommit till Zetas Trädgård. Observera att du som kund ansvarar för risken vid returfrakt, risken innefattar bl.a. att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Om godset skadas under transporten till oss kommer vi att mejla dig om detta, bifoga foton och förklara att vi inte kan ta emot varan.

Om jag köpt en växt hos er som har fått sjukdom/ohyra?

Svar: Du har 3 dagar efter ditt köp att reklamera din växt om plantan har haft sjukdom/ohyra. Dokumentera väl och ta med kvitto/ordernummer på ditt köp.

OBS – Gäller ej bladlöss.

Vill du ha råd om hur du ska sköta dina växter?

HÄR HITTAR DU VÅRA VÄXTRÅD

X