ORDERINFORMATION

Frågor & svar om Zetas E-handel

Kundkorg, kassa & order

Hur vet jag om min order gick igenom?

Svar: Du kommer att få en orderbekräftelse via mejl från oss när vi mottagit din beställning. Om du har frågor gällande din order, kontakta Zetas kundtjänst här. Om du inte fått något mejl kontrollera din skräppost.

Spara alltid din orderbekräftelse för eventuella kontakter med Zetas kundservice

När din order är behandlad och skickad får du en leveransbekräftelse. I bekräftelsen står ett spårningsnummer som du kan använda för att följa din försändelse.

När försändelsen lämnat oss levereras den till din hemadress inom 1–3 arbetsdagar beroende på vart i landet du bor. PostNords hemsida kan du skriva in ditt spårningsnummer för att följa din försändelse, något som vi rekommenderar.

Kan jag justera, komplettera eller annullera min order?

Svar: I dagsläget har vi inte möjlighet att justera, komplettera eller annullera beställd order. Har du några frågor om din order kontakta Zetas kundtjänst

Vad kan jag använda för betalsätt i Zetas e-handel?

Svar: Zetas e-handel erbjuder olika betalsätt. Dessa anges i kassan och på webbplatsen. Zetas Trädgård samarbetar med Klarna för säkra online betalningar. Med Klarna checkout handlar du säkert och snabbt i kassan med hjälp av din mejladress och postnummer. Du kan välja att betala mot Klarna direkt, faktura, delbetalning och konto samt kreditkort såsom Mastercard, Eurocard och Visa.

BETAL OCH KREDITKORT
Du betalar enkelt med betalkort och kreditkort i kassan via Klarna checkout. Inga kortavgifter tillkommer.

DIREKTBETALNING – VIA DIN INTERNETBANK
Du kan betala köpet direkt genom att bekräfta med Mobilt BankID. Pengarna dras per automatik från det bankkonto som du har anslutit på Klarnas hemsida. Pengarna dras 1-2 bankdagar efter att ditt paket har skickats.

KLARNA FAKTURA
Med Klarna Faktura får du fakturan separat i samband med att din order skickas till dig. Fakturan ska betalas inom 14 dagar.

KLARNA DELBETALNING
Du kan även välja att delbetala din beställning i upp till 36 månader, upp till 12 månader utan ränta. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande beloppet.

KLARNA KONTO
Använder du Klarna Konto läggs din betalning upp på ett konto hos Klarna. Du behöver då bara fylla i ditt personnummer så läggs betalningen upp på ett konto hos dem. Sedan får du en faktura i slutet på månaden.

Läs mer om Klarna och de olika betalalternativen på www.klarna.com

Kan jag beställa från Zetas E-handel om jag bor utanför Sverige?

Svar: Vi sänder i nuläget endast varor inom Sveriges gränser.

Kan jag ändra namn eller adress på mitt paket?

Du kan tyvärr inte inte ändra namnet eller adressen på ett paket som är schemalagt för leverans. Paketet skickas från oss på Zetas vanligtvis hem till den adressen som angivits om inte så skickas det till postombud kopplat till det angivna postnumret.

Frakt & leverans

Varför är varan slut i lager när jag kommer till kassan?

Svar: Eftersom varan inte reserveras när du lägger den i varukorgen kan det förekomma att varan är slutsåld när du kommer till kassan.

Hur lång leveranstid har ni?

Svar: Din order skickas inom 1-7 vardagar, förutsatt att den vara du beställt finns i lager.

Vid veckor med röda dagar kan leveranstiden förskjutas något.

Var är min beställning?

Svar: Varorna skickas inom 1-7 dagar förutsatt att den vara du beställt finns i lager. När försändelsen lämnat oss levereras den till din hemadress inom 1–3 arbetsdagar beroende på vart i landet du bor.

Om det är så att din leverans dröjer och du inte hört något ifrån oss är du välkommen att kontakta Zetas kundtjänst. Glöm inte att ange ditt ordernummer och ditt fullständiga namn.

I aviseringen från postnord finner du även ditt kollinummer som du själv kan använda om du vill spåra eller följa din försändelse.

Spåra din försändelse här

Hur skickas min beställning?

Svar: Vi levererar våra försändelser med PostNord och tjänsten MyPack Home. Vid leverans smsaviserar postnord dig där du kan göra ett leveransval, hemkörning med eller utan kvittens eller till ditt närmaste ombud. Det är ditt ansvar som kund att svara på aviseringen så att försändelsen inte blir liggande på Postnords terminal.

Om Postnord inte kan leverera din försändelse av olika anledningar behöver du boka en ny leverans.

Vid köp av växter är det viktigt att alltid välja hemkörning så att växterna inte blir ståendes hos ombudet.

I aviseringen från postnord finner du även ditt kollinummer som du själv kan använda om du vill spåra eller följa din försändelse.

Observera att vi ej kan ta ansvar för PostNords leveranshantering/tider. Om växterna har fått transportskador av den förlängda leveranstiden, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi er att reklamera försändelsen hos PostNord.

Kan jag byta varor?

Du kan tyvärr inte byta varor, framförallt inte växter. Oavsett om det gäller färg eller storlek. För att byta en vara behöver du returnera varan och göra en ny beställning.

Kan jag avbeställa en order?

Tyvärr kan vi inte avbeställa en order när den har lagts. Efter att du har mottagit varorna kan du givetvis välja att returnera dem inom 14 dagar från det att du mottagit leveransen. Så fort vi har mottagit din retur kommer du att återbetalas.

Hur länge ligger mitt paket hos Posten?

Har du angett att få ditt paket skickat till ditt närmaste postombud så ligger paketet enligt PostNord kvar 7 dagar. Sedan skickas det tillbaka till oss som avsändare.

Vill du ha råd om hur du ska sköta dina växter?

HÄR HITTAR DU VÅRA VÄXTRÅD

X