ORDERINFORMATION

Frågor & svar om Zetas E-handel

Kundkorg, kassa & order

Hur vet jag om min order gick igenom?

Svar: Du kommer att få en orderbekräftelse via mejl från oss när vi mottagit din beställning. Om du har frågor gällande din order, kontakta Zetas kundtjänst här. Om du inte fått något mejl kontrollera din skräppost.

Spara alltid din orderbekräftelse för eventuella kontakter med Zetas kundservice

När din order är behandlad och skickad får du en leveransbekräftelse. I bekräftelsen står ett spårningsnummer som du kan använda för att följa din försändelse.

När försändelsen lämnat oss levereras den till din hemadress inom 1–3 arbetsdagar beroende på vart i landet du bor. PostNords hemsida kan du skriva in ditt spårningsnummer för att följa din försändelse, något som vi rekommenderar.

Kan jag justera, komplettera eller annullera min order?

Svar: I dagsläget har vi inte möjlighet att justera, komplettera eller annullera beställd order. Har du några frågor om din order kontakta Zetas kundtjänst

Vad kan jag använda för betalsätt i Zetas e-handel?

Svar: Zetas e-handel erbjuder olika betalsätt. Dessa anges i kassan och på webbplatsen. Zetas Trädgård samarbetar med Klarna för säkra online betalningar. Med Klarna checkout handlar du säkert och snabbt i kassan med hjälp av din mejladress och postnummer. Du kan välja att betala mot Klarna direkt, faktura, delbetalning, med kreditkort såsom Mastercard, Eurocard och Visa, banköverföring eller med swish. Läs mer om Klarna och de olika betalalternativen på www.klarna.com

Kan jag beställa från Zetas E-handel om jag bor utanför Sverige?

Svar: Vi sänder i nuläget endast varor inom Sveriges gränser.

Kan jag ändra namn eller adress på mitt paket?

Svar: Du kan tyvärr inte ändra namnet eller adressen på ett paket som är schemalagt för leverans. Kontakta Zetas kundtjänst så snart som möjligt om vi ska ha en chans att hinna ändra uppgifter innan ordern börjar hanteras.

Frakt & leverans

Varför är varan slut i lager när jag kommer till kassan?

Svar: Eftersom varan inte reserveras när du lägger den i varukorgen kan det förekomma att varan är slutsåld när du kommer till kassan.

Hur lång leveranstid har ni?

Svar: Din order skickas inom 1-7 vardagar, med reservation för slutförsäljning.

Vid veckor med röda dagar kan leveranstiden förskjutas något.

Undantag – Dahlior

Dahlior är känsliga för frost och skickas när det är plusgrader, därför kan leveranstiden variera beroende på vart i landet paketet ska skickas. Anledningen är att undvika risken för att dahliaknölarna skadas under leveransen. 

Var är min beställning?

Svar: Varorna skickas inom 1-7 dagar förutsatt att den vara du beställt finns i lager. När försändelsen lämnat oss levereras den till din hemadress inom 1–3 arbetsdagar beroende på vart i landet du bor.

Om det är så att din leverans dröjer och du inte hört något ifrån oss är du välkommen att kontakta Zetas kundtjänst. Glöm inte att ange ditt ordernummer och ditt fullständiga namn.

I aviseringen från postnord finner du även ditt kollinummer som du själv kan använda om du vill spåra eller följa din försändelse.

Spåra din försändelse här

Hur skickas min beställning?

Svar: Vi levererar våra försändelser med PostNord och tjänsten MyPack Home.

MyPack Home

Hemleverans

Leveranstid: 1 dag, 6 dagar i veckan*.
Paketet levereras till ditt hem dag eller kväll.
Du aviseras i PostNord App och via sms/email med ett förslag på leveransdatum och tid. Det finns alltid möjlighet att anpassa din leverans. Du kan tex välja annat datum/tid, personlig leverans vid dörren eller att hämta ditt paket på ett av PostNords serviceställen.
Vid hemleverans kan du följa ditt paket i realtid med hjälp av karta, ETA och antal stopp före dig.

*Till vissa områden tar leveransen 2 dagar. Lördagsleveranser är ej tillgängligt till alla områden.

Bra att veta

Om Postnord inte kan leverera din försändelse av olika anledningar behöver du boka en ny leverans.

Vid köp av växter är det viktigt att alltid välja hemkörning så att växterna inte blir ståendes hos ombudet.

I aviseringen från postnord finner du även ditt kollinummer som du själv kan använda om du vill spåra eller följa din försändelse.

Vi tar inte ansvar för PostNords leveranshantering/tider. Om växterna har fått transportskador av den förlängda leveranstider kontaktar du vår kundtjänst som hjälper dig att reklamera försändelsen hos Postnord.

Kan jag byta varor?

Du kan tyvärr inte byta varor, framförallt inte växter. Oavsett om det gäller färg eller storlek. För att byta en vara behöver du returnera varan och göra en ny beställning.

Kan jag avbeställa en order?

Tyvärr kan vi inte avbeställa en order när den har lagts. Efter att du har mottagit varorna kan du givetvis välja att returnera dem inom 14 dagar från det att du mottagit leveransen. Så fort vi har mottagit din retur kommer du att återbetalas.

Hur länge ligger mitt paket hos Postnord?

Har du angett att få ditt paket skickat till ditt närmaste postombud så ligger paketet enligt PostNord kvar 7 dagar. Sedan skickas det tillbaka till oss som avsändare.

Vill du ha råd om hur du ska sköta dina växter?

HÄR HITTAR DU VÅRA VÄXTRÅD

X