BESÖK OSS

Öppettider & kontakt

 

ZETAS FINSMAKARENS TRÄDGÅRD AB

Blombacken 2
141 70 Segeltorp
info@zetas.se

Under rådande omständigheter har vi inte möjlighet att svara i telefon. Vi svarar på mejl ( ej trädgårdsrådgivning ) och har just nu längre svarstid än vanligt. 

 

 

Samtycke

ÖPPETTIDER TRÄDGÅRDEN

21 FEBRUARI – 15 MARS

Vardagar 10:00 – 17:00

Lördagar 10:00 – 16:00

Söndagar 10:00 – 16:00

16 MARS – 27 SEPTEMBER

Vardagar 10:00 – 18:00

Lördagar 10:00 – 16:00

Söndagar 10:00 – 16:00

28 SEPTEMBER – 23 DECEMBER

Vardagar 10:00 – 17:00

Lördagar 10:00 – 16:00

Söndagar 11:00 – 16:00

ÖPPETTIDER TRÄDGÅRDSCAFÉET

28 FEBRUARI – 15 MARS
Vardagar 10:00 – 16:00

Lördagar 10:00 – 16:00

Söndagar 10:00 – 16:00

16 MARS – 27 SEPTEMBER

Vardagar 10:00 – 17:00

Lördagar 10:00 – 16:00

Söndagar 10:00 – 16:00

28 SEPTEMBER – 23 DECEMBER

Vardagar 10:00 – 16:00

Lördagar 10:00 – 16:00

Söndagar 11:00 – 16:00

AVVIKANDE ÖPPETTIDER

10/4 Långfredag 10:00 – 16:00

11/4 Påskafton 10.00 – 16.00

12/4 Påskdagen 10:00 – 16:00

13/4 Annandag påsk 10:00 – 16:00

30/4 valborgsmässoafton 10:00 – 17:00

1/5 Första maj 10:00 – 16:00

21/5 Kristi himmelsfärd 10:00 – 16:00

6/6 Sveriges nationaldag 10:00 – 16:00

19/6 Midsommarafton STÄNGT

20/6 Midsommardagen STÄNGT

21/6 Söndag 10:00 – 16:00

Med reservation för eventuella förändringar gällande våra öppettider.

Besök oss

Frågor & svar om Zetas Trädgård

Inför ditt besök

Hur åker jag kommunalt till Zetas?

Svar: Ta tunnelbanans röda linje mot Fruängen, byt sedan till buss FRÅN FRUÄNGEN: 707 och 173
HÅLLPLATS BUSS 173: Jägerhorns Väg
HÅLLPLATS BUSS 707 : Juringe Allé

eller

Ta tunnelbanans röda linje mot Norsborg, byt sedan till buss FRÅN SKÄRHOLMEN: 707, 173 och 710
HÅLLPLATS BUSS 707 OCH 710: Juringe Allé
HÅLLPLATS BUSS 173: Jägerhorns Väg

Välkommen till oss på Zetas Trädgård!

Får jag ta med min hund?

Svar: Hundar är varmt välkomna hit, kopplade förstås. Det är endast inne i caféet som vi inte tar emot hundar. Vi har vattenskålar utsatta runtomkring i trädgården för alla våra fyrfota vänner.

Våra tjänster & sortiment

Kan ni hjälpa mig att planera min trädgård?

Svar: Vad roligt att du vill ta tag i er trädgård! Zetas Trädgård har en designavdelning som kan hjälpa dig med ditt trädgårdsprojekt.

Läs mer här

Kan ni hjälpa mig med plantering och beskärning?

Svar: Vi erbjuder dessvärre inte plantering- eller beskärningstjänster.

Kontakta gärna Zetas tidigare medarbetare Jessica Ozan som har ett företag som heter Green Garden Stockholm och se om de har möjlighet att hjälpa dig!

”Vi utför det mesta inom trädgård, men är främst specialiserade inom beskärning av fruktträd, prydnadsträd, buskar och häckar. Vi genomför även planering, nyanläggning och skötsel av trädgårdar för privatpersoner, offentliga miljöer, bostadsrättsföreningar och företag, d.v.s. både konsultationer och genomförandeprojekt.”

greengardenstockholm.se

Returer & reklamation

Hur gör jag för att reklamera min växt?

Svar: Vi på Zetas Trädgård har en växtgaranti som innebär att du ska få en frisk och sortäkta planta. Om du anser att du behöver reklamera ditt växtköp, gör så här:

1. Läs vår fullständiga växt- och etableringsgaranti och se om ditt köp omfattas av garantin.

2. Om ditt köp omfattas av garantin; kontakta kundtjänst, maila info@zetas.se. I mejlet skriver du en kort beskrivning av problemet, bifogar ett antal bilder av plantan samt en bild på ditt kvitto (alternativt ditt ordernummer om du köpte din växt i vår e-handel).

Observera att du måste kunna uppvisa kvitto/ordernummer vid reklamationer.

Jag vill returnera min vara, hur gör jag?

Välj något av dessa alternativ för returer:

– Besök vår butik i Segeltorp, Blombacken 2, 141 70 Segeltorp (Kungens Kurva)

– Retur via PostNord eller annan gods leverantör.

Om du vill returnera din vara (gäller ej trädgårdsväxter, krukväxter, lök och frö) per post (eller annat sätt) står du som kund för fraktkostnaden. Returen ska ske inom 7 dagar efter du emottagit din försändelse. Kontakta alltid Zetas kundtjänst innan du gör en retur.

Du erhåller ersättning för ditt köp senast 7 dagar efter returnerad produkt ankommit till Zetas Trädgård. Observera att du som kund ansvarar för risken vid returfrakt, risken innefattar bl.a. att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Om godset skadas under transporten till oss kommer vi att mejla dig om detta, bifoga foton och förklara att vi inte kan ta emot varan.

Om jag köpt en växt hos er som har fått sjukdom/ohyra?

Svar: Du har 3 dagar efter ditt köp att reklamera din växt om plantan har haft sjukdom/ohyra. Dokumentera väl och ta med kvitto/ordernummer på ditt köp.

Varukorg
Varukorgen är tom.
0
X