Den här webbplatsen har begränsat stöd för din webbläsare. Vi rekommenderar att du byter till Edge, Chrome, Safari eller Firefox.

Kundtjänst

Nedan finner du svar på våra vanligaste frågor. Hittar du inte svar på din fråga är du välkommen att kontakta oss på info@zetas.se.

Gäller ditt ärende en order? Hör av dig till oss och ange namn, email-adress, ordernummer samt bifoga bilder vid reklamation.

Order & leveransinformation

Det visas endast upp ett fraktsätt, vad beror det på?

Vi vill uppmärksamma dig om att ibland kan listan med fraktsätt vara infälld. Då hittar du en pil på höger sida där du kan "fälla ut" listan. Skulle du mot förmodan endast se fraktsättet "Hämta i butik", kontakta kundtjänst innan du lägger din order. Du bör alltid få minst ett fraktsätt med PostNord hem, det kan vara brev, varubrev eller Mypack Home beroende på artiklar och totalvikt. Vi erbjuder även Mypack Collect dvs leverans till ombud, när ditt paket uppfyller kriterierna.

"Hämta i Butik" syns endast för dem som har postnummer mellan 10000 och 19999.

Varför är varan slut i lager när jag kommer till kassan?

Svar: Eftersom varan inte reserveras när du lägger den i varukorgen kan det förekomma att varan är slutsåld när du kommer till kassan.

Hur lång leveranstid har ni?

Svar: Din order skickas inom 1-3 vardagar om inget annat anges, med reservation för slutförsäljning. Du får ett mail när vi börjat hantera din order.

Leveranstiden kan skilja sig beroende på plats och fraktsätt. Leveranstiden är 1-5 dagar, med reservation för undantag.

Vid veckor med röda dagar kan leveranstiden förskjutas något.

Hur skickas min beställning?

Svar: Vi levererar våra försändelser med PostNord och tjänsterna MyPack Home** &  Varubrev 1:a Klass & Brev (ej spårbart).

MyPack Home - Hemleverans

Leveranstid: 1 dag, 6 dagar i veckan*.
Paketet levereras till ditt hem dag eller kväll.
Du aviseras i PostNord App och via sms/email med ett förslag på leveransdatum och tid. Det finns alltid möjlighet att anpassa din leverans. Du kan tex välja annat datum/tid, personlig leverans vid dörren eller att hämta ditt paket på ett av PostNords serviceställen.
Vid hemleverans kan du följa ditt paket i realtid med hjälp av karta, ETA och antal stopp före dig.

*Till vissa områden tar leveransen 2 dagar. Lördagsleveranser är ej tillgängligt till alla områden.

**Undantag: orter där Mypack Home inte är möjligt levereras med Mypack Collect:

Postnummer där vi inte kan leverera med Mypack Home & därför erbjuder enbart Mypack Collect:

130 25 Ingmarsö

130 33 Gällnöby

130 34 Skälvik

130 36 Nämdö

130 38 Runmarö

130 39 Sandhamn

130 41 Sollenkroka Ö

130 42 Stavsudda

130 43 Möja

130 44 Harö

130 45 Gränö

130 55 Ornö

130 56 Utö

184 96 Åkersberga

184 99 Husarö

185 99 Vaxholm

430 80 Asperö

430 81 Köpstadö

430 82 Donsö

430 83 Vrångö

430 84 Styrsö

430 85 Brännö

442 67 Marstrand

475 35 Grötö

475 36 Kalvsund

475 51 Källö-Knippla

475 52 Hyppeln

475 53 Rörö

893 99 Ulvöhamn

MyPack Collect
Hämta hos ombud eller i paketbox

Leveranstid: 1 vardag* **.
Paketet levereras till ditt val av ombud eller paketbox.

Ombud: Gör du inget val skickas paketet till det ombud som ligger nära din adress. Du aviseras via PostNord App och via sms/email.

Paketbox: Du öppnar ditt fack med säker identifiering, via PostNord App och Mobilt BankID. Du aviseras via PostNord App och via sms/email.

*Lördagsleverans till 2 miljoner hushåll i Sverige. PostNord levererar må–fr i hela landet.

**Till vissa områden tar leveransen 2 dagar.

Varubrev 1:a-klass
Till din postlåda eller dörr

Leveranstid: 1 vardag*.
Paketet delas ut i din postlåda.
Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd.

* Till vissa områden tar leveransen 2 dagar.

Kan jag byta varor?

Svar: För att byta en vara behöver du returnera varan och göra en ny beställning. Du kan tyvärr inte byta varor i existerande order.

Kan jag avbryta en order?

Tyvärr kan vi inte avbeställa/avbryta en order när den har lagts. Efter att du har mottagit varorna kan du givetvis välja att returnera dem inom 14 dagar från det att du mottagit leveransen. Så fort vi har mottagit din retur kommer du att återbetalas.

Hur länge ligger mitt paket hos Postnord?

Har du angett att få ditt paket skickat till ditt närmaste postombud så ligger paketet enligt PostNord kvar 7 dagar. Sedan skickas det tillbaka till oss som avsändare.

Information angående dahlior

Dahlialeveranser - Vi arbetar och gör alltid vårt bästa för att dina dahlior eller andra knölar och lökar ska hålla högsta kvalitet. Ibland händer det att våra odlare blandar ihop sorter eller att de har blivit skadade vid packningen. Det är naturligtvis tråkigt , men kan hända. Om du inte är nöjd med din vara önskar vi att du tar en bild och mejlar till oss på info@zetas.se så återkopplar vi så snart som möjligt.

Order, varukorg & checkout

Varför är varan slut i lager när jag kommer till kassan?

Svar: Eftersom varan inte reserveras när du lägger den i varukorgen kan det förekomma att varan är slutsåld när du kommer till kassan.

Hur vet jag om min order gick igenom?

Svar: Du kommer att få en orderbekräftelse via mejl från oss när vi mottagit din beställning. Om du har frågor gällande din order, kontakta Zetas kundtjänst här. Om du inte fått något mejl kontrollera din skräppost.

Spara alltid din orderbekräftelse för eventuella kontakter med Zetas kundservice

När din order är behandlad och skickad får du en leveransbekräftelse. I bekräftelsen står ett spårningsnummer som du kan använda för att följa din försändelse.

Vilka betalsätt erbjuder Zetas e-handel?

Svar: Zetas Trädgård samarbetar med Klarna för säkra online betalningar. Med Klarna checkout handlar du säkert och snabbt i kassan med hjälp av din mejladress och postnummer. Du kan välja att betala mot Klarna direkt, faktura, delbetalning, med kreditkort såsom Mastercard, Eurocard och Visa, banköverföring eller med swish. Läs mer om Klarna och de olika betalalternativen på www.klarna.com

Kan jag ändra namn eller adress på mitt order?

Svar: Du kan tyvärr inte ändra namnet eller adressen på ett paket som är schemalagt för leverans. Kontakta Zetas kundtjänst så snart som möjligt om vi ska ha en chans att hinna ändra uppgifter innan ordern börjar hanteras.

Kan jag justera, komplettera eller annullera min order?

Svar: I dagsläget har vi inte möjlighet att justera, komplettera eller annullera beställd order. Har du några frågor om din order kontakta Zetas kundtjänst. 

Handelsträrdgård & butik

Hur tar jag mig till er kommunalt?

Svar: Ta tunnelbanans röda linje mot Fruängen, byt sedan till buss FRÅN FRUÄNGEN: 707 och 173
HÅLLPLATS BUSS 707: Jägerhorns Väg
HÅLLPLATS BUSS 173 : Juringe Allé

eller

Ta tunnelbanans röda linje mot Norsborg, byt sedan till buss FRÅN SKÄRHOLMEN: 707, 173 och 710
HÅLLPLATS BUSS 173 OCH 710: Juringe Allé
HÅLLPLATS BUSS 707: Jägerhorns Väg

Välkommen till oss på Zetas Trädgård!

Får jag ta med min hund?

Svar: Hundar är varmt välkomna hit, kopplade förstås. Det är endast inne i caféet som vi inte tar emot hundar. Vi har vattenskålar utsatta runtomkring i trädgården för alla våra fyrfota vänner.

Bra att veta

– Vi är en kontantfri handelsträdgård

– Vi är en rökfri handelsträdgård.

– Det går bra att besöka oss med rullstol.

Finns det parkeringsplatser?

Svar: Vi har gratis parkeringsplatser precis utanför handelsträdgården.

Tjänster & Sortiment

Kan ni hjälpa mig att planera min trädgård?

Svar: Vad roligt att du vill ta tag i er trädgård! Zetas Trädgård har en extern trädgårdsdesigner som kan hjälpa dig med ditt trädgårdsprojekt. Företaget heter Garden by Block och du kan läsa mer om deras tjänster här. 

Kan ni hjälpa mig med plantering och beskärning?

Kontakta gärna Zetas tidigare medarbetare Jessica Ozan som har ett företag som heter Green Garden Stockholm och se om de har möjlighet att hjälpa dig!

”Vi utför det mesta inom trädgård, men är främst specialiserade inom beskärning av fruktträd, prydnadsträd, buskar och häckar. Vi genomför även planering, nyanläggning och skötsel av trädgårdar för privatpersoner, offentliga miljöer, bostadsrättsföreningar och företag, d.v.s. både konsultationer och genomförandeprojekt.”

greengardenstockholm.se

Har ni samma sortiment i er e-handel som i den fysiska butiken i Segeltorp?

Svar: E-handelns sortiment är ett urval av vårt sortiment och vanligtvis finns det samma sortiment i butiken i Segeltorp. Butiken i Segeltorp har ett bredare sortiment av växter och andra produkter.

Hur kan jag ta del av butiken i Segeltorps sortiment?

För att ta del av butikens sortiment är ni välkomna att besöka oss. Under säsongen får vi in nya växter/varor och sortimentet kan variera.

Säljer ni presentkort?

Ja, vi säljer presentkort i butiken i Segeltorp samt i vår E-handeln. Vi har två olika presentkort att välja mellan, ett fysiskt som gäller i butiken i Segeltorp och ett digitalt som gäller i vår E-handel.

Det fysiska presentkortet går att köpa i vår butik i Segeltorp och i vår E-handel. Det digitala presentkortet går enbart att köpa i vår e-handel.

Kontakta oss

En vänlig påminnelse: Kom ihåg att välja leveranssätt i kassan innan du checkar ut.

Varukorg

Inga fler produkter finns att köpa

Din varukorg är tom